Mitä harrastan koirieni kanssa?

Olipa muuten mielenkiintoista lukea, mitä kaikkea ihmiset harrastavat koiriensa kanssa. Alla on Facebookissa vastattuja vastauksia. Laji kirjo on laaja vepestä erilaiseen metsästyskokeisiin!


Jos mietitään mitä meillä harrastetaan, niin me metsästämme pienriistaa spanieleidemme kanssa ja minä käyn niinden kanssa vielä spanieleiden metsästyskokeissa eli SPME:ssä. Siinäpä taitaa olla tällä hetkellä meidän koiraharrastukset. Hiukan koulutellaan varsinkin nuorinta koiraa, mutta muuten vaan lenkkeillään ja tehdään lajinomaisia kuvioita.



Joskus kauan sitten olin aktiivinen näyttelyharrastaja, mutta siitä on kauan kauan aikaa. Nykypäivänä se ei tunnu lainkaan mielekkäältä eikä minulla kyllä ole siihen touhuun edes sopivaa koiraakaan.

Meidän Nana tässä etualalla.

Yhden kerran olen käynyt koirani kanssa TOKo-kokeissa, mutta useamman kanssa olen käynyt eri TOKO-kursseilla. Urokseni kanssa harjoittelen eri kouluttamisen menetelmiä jne. sillä tähtäimessä on eläintenkouluttajan ammattitutkinto... Haluan tietää kaikesta kaiken ;) eli myös koirankouluttamisesta.

Ehkä kaikista tärkein kuitenkin on se, että pääsen koirien kanssa metsään niin usein kuin haluan. Siellä se mieli lepää ja koiratkin ovat onnellisia.

Ulla


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pienen pennun liikunta ja kehitys (8-12 viikkoa)

Luoksetulo pillillä

Positiivinen rankaisu ja negatiivinen vahvistaminen, siis what?